poniedziałek, 19 października 2015

Wymyślże coś, czyli klasowa historyjka

Dzisiejsze ćwiczenie przygotowałam właściwie na kolanie, widząc na lekcji znużenie moich uczniów przerabianym tematem. Tematem tym był czas Past Simple. Gramatyka - to wiele wyjaśnia.

Chciałam dać uczniom chwilę oddechu, a jednocześnie "zmusić" ich do produkcji zdań w czasie Past Simple. Z pomocą przyszło mi ćwiczenie polegające na układaniu wspólnej historyjki. Wydrukowałam i pocięłam karteczki w równymi słówkami: były tam czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki.



Na zdjęciu widoczny mój błąd: is zamiast be :)

Uczniowie kolejno losowali po jednej karteczce i układali z danym słowem zdanie w czasie Past Simple. Zdania musiały się łączyć ze sobą w logiczną całość, żeby powstała historia. Nam wyszła o magicznych butach i kocie ludożercy :)

Można się też zainspirować tym ćwiczeniem: http://firstideakit.blogspot.com/2015/10/cwiczenie-budowy-czasu-present-simple.html i poza wyrazami losować także plusy bądź minusy (w przypadku historyjki pytajniki są bez sensu).

2 komentarze:

  1. Fajne:) słowa dobierałaś losowo, czy to jakiś konkretny zestaw? ilonapp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słownictwo zupełnie losowe, oczywiście można by to dobrze połączyć z aktualnie przerabianym materiałem, ale u mnie było to bardziej spontaniczne niz chciałabym przyznać :)

      Usuń