piątek, 16 października 2015

Less is more, czyli wyścigi kasztanów




Ostatnio nazbierało mi się z jedną grupą sporo gramatyki. Czas Present Simple, Present Continuous i Past Simple mieszał się w głowach moich uczniów w jeden, dziwaczny twór. Co oczywiście nie oznacza, że mieli ochotę dłużej te zagadnienia ćwiczyć. Udało mi się ich obłaskawić kasztanowymi wyścigami :) Zależało mi, żeby na lekcji przerobić jak najwięcej zdań, w których będzie trzeba w poprawny sposób użyć odpowiedniego czasu. Wykorzystałam m.in karty pracy z bloga Ilony: http://ilonapp.blogspot.com/2015/08/present-simple-or-past-simple.html Dziekuję!

Po powtórzeniu teorii zastosowania i użycia czasów, poprosiłam uczniów o samodzielne wykonanie zadań. Ja w tym czasie zabrałam się za przygotowanie klasy. Kredą narysowałam na podłodze tor, który podzieliłam na kilkanaście pól. Na początku napisałam START, a na końcu META. Ustawiłam na STARCIE nasze kasztanowe pionki, które rozróżnialiśmy po kolorowych chorągiewkach.

Przepraszam za marne zdjecie, zrobione w klasie telefonem. Mam nadzieję, że coś widać :)



Uczniowie czytali zdania po kolei, jeśli ich odpowiedź była poprawna, mogli osobiście przesunąć swojego kasztana pole do przodu :) Jeśli odpowiedź była błędna, odpowiadał uczeń, który pierwszy się zgłosił. Jeśli jednak ochotnik udzielił niepoprawnej odpowiedzi, musiał cofnąć swojego kasztana.

Zabawa spodobała się tak bardzo, że po skończeniu karty pociągneliśmy ja dalej. Ja pisałam na tablicy zdania po polsku (w czasie Present Simple, Continuous i Past Simple), a uczniowie musieli poprawdznie przetłumaczyć je na angielski.

Najwięcej radości dał dzieciom moment, kiedy kasztany przekroczyły metę i zaczęły "iść" po ścianie (przy pomocy masy mocującej) :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz