Kiedy po przerobieniu stosu zadań uczniowie wciąż nie mogą zapamietać żeby przyczepić do czasownika to -s, a pytanie zaczyna sie od do lub does, możemy wspomóc się tym ćwiczeniem.
Zaczynamy od pociecia kartki lub 2 na równej wielkości małe prostokąty. Dzielimy je na 4 grupy. Na jednej piszemy czasowniki - trzeba uważać by użyć takich, które dziecko już zna. Na drugiej grupie karteczek umieszczamy rzeczowniki, na 3 - osoby (I, you i tak dalej), a na 4 określniki czestotliwości (always, often, every month itp.). Potrzebujemy jeszcze 3 karteczek. Na pierszej napiszemy +, na drugiej -, a na trzeciej znak zapytania.
Układamy karteczki grupami (ale napisem na dołu).
Zadaniem ucznia jest wylosowanie po 1 karteczce z każdej grupy (grupę osób i rzeczowników można pomieszać) i ułożyć odpowiednie zdanie. + to zdanie twierdzące, - przeczące, a ? to pytanie.
Tak więc jeśli uczęń wylosuje ?, uncle, often, sing może ułożyć np. zdanie
Does your uncle often sing?
Zachęcam do wypróbowania :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz