czwartek, 15 października 2015

Jesienne memory dla ubogich :)



Zwyczajna gra w jesiennej odsłonie. Świetnie się sprawdza jeśli chcemy zapoznać uczniów z sezonowym słownictwem. Ja wspaniałe flashcardy zaczerpnęłam z bloga http://waytomasterenglish.blogspot.com/2015/09/autumn-is-coming-flashcards-games-and.html - dziękuję!  Was również po nie odsyłam. To najlepsze fiszki jakie znalazłam nie tylko ze względu na piękne obrazki, ale też użyteczne słownictwo. Nic o Rogu Obfitości, który widziałam w kilku zestawach :)

Potrzebowałam suchych liści, które przyznam - musiałam praktycznie wykopać spod śniegu... Na odwrocie liści (tej stronie z żyłkami) poprzyklejałam fiszki za pomocą taśmy dwustronnej.



I tutaj doszliśmy do słabego punktu mojej wersji gry. Niestety, liści miałam za mało żeby przeprowadzić standardowe memory. Jeśli ktoś zdobył więcej, spokojnie może zorganizować normalną wersję gry (wtedy oczywiście drukujemy dwa zestawy fiszek).

W mojej wersji tylko jeden zestaw kart został umieszczony pod liśćmi.


Jak więc wybrnęłam z tej trudnej sytuacji? Po prostu umawialiśmy się z uczniami czego aktualnie szukamy: Let's find a hedgehog! Każde dziecko po kolei odwracało wybrany liść, dopóki ktoś nie znalazł jeża. Wtedy dostawał punkt (odmierzaliśmy je kasztanami :))


Zachęcam do wypróbowania zabawy, czy to w wersji pełnej czy okrojonej :), a Dominice z Funglish jeszcze raz dziękuję za flashcardy!

2 komentarze:

  1. O jeeeeju, ale świetnie wykorzystałaś karty! Super pomysł z jesiennymi liśćmi. Brawo!

    OdpowiedzUsuń