piątek, 30 października 2015

Is/Are, His/Her - prosta zabawa ruchowa

Nauczyciele są grupą zawodową narażoną na frustrację. Serio. W dobie elektronicznego wszystkiego, gdzie dzieci mają na wyciągnięcie ręki swoje wypakowane grami smartfony trudno je zadowolić. Minęły czasy kiedy dzieci piszczały z podniecenia na widok tablicy multimedialnej czy komputera...
Trudno mi ich zaskoczyć - ale oni zawsze potrafią zaskoczyć mnie.

Czasami zdarza się, że kupuję, zbieram, zdobywam najróżniejsze materiały, potem godzinami wycinam i kleję myśląc o uśmiechu na dziecięcych buziach an widok mojego dzieła i wspaniałej, przeprowadzonej w oparciu o nie, lekcji. Jak często moja wizja się sprawdza?

Tak, niezbyt często.

Czasami jednak sytuacja jest odwrotna. Na poczekaniu  wpada mi do głowy jakiś pomysł. Nie wydaje się ani szczególnie ciekawy ani atrakcyjny a okazuje się, że dzieci po prostu urzekł. Tak było w przypadku poniższej, ehkem, zabawy. Może być ona modyfikowana w zależności od okoliczności.

Na tablicy piszę coś takiego:




W pierwotnej wersji było to tylko  is i are umieszczone po prawej i lewej stronie tablicy. Wtedy zabawa polegała na tym, że uczniowie na komendę np. glasses musiemy przebiec na lewą stronę klasy, bo liczba mnoga. Mother - i uczniowie przebiegają na prawą. Szybko pojęli zasady.

Teraz, kiedy wiedzą już o co chodzi, mogłam skomplikować trochę grę, dodając her i his. Teraz komendy brzmią np.

My mother's glasses

My mother - czyli her. Mamy je po lewej stronie tablicy, czyli przebiegamy na lewą stronę klasy. Glasses - czyli are. Jest na dole, więc uczniowie kucają (po lewej stronie klasy :))

Is może oznaczać np. podniesienie rąk do góry.

Wypróbujecie? Ciekawa jestem czy w innych klasach zabawa również spotkałaby się z tak bezbrzeżnym uwielbieniem :)

2 komentarze:

  1. Wypróbowałam Twoją zabawę na zajęciach indywidualnych, bardzo się podobała :) Tylko zmieniłam is na podskok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podobała! Chociaż ja wciąż nie rozumiem co dzieci w niej widzą :D

      Usuń