sobota, 5 marca 2016

Potłuczone jaja - zabawa wielkanocna

W poszukiwaniu pomysłów na wielkanocne ćwiczenia z pomocą przyszła mi moja ulubiona strona z materiałami twinkl.co.uk. Pomysł na potłuczone jaja zaczerpnęłam stąd. Chciałam jednak żeby nie tylko motyw, ale i słownictwo było wielkanocne dlatego nieco zabawę zmodyfikowałam. Efekty możecie zobaczyć poniżej.




Grafiki znajdujące się na skorupkach również zgapiłam z twinkl (oryginał tutaj). Jajeczka możemy wykorzystać jako flashcardy do wprowadzenia słownictwa. Warto mieć też drugą wersję z "potłuczonymi" pisankami. Należy wyciąć obrazki i dokładnie je wymieszać. Zadaniem uczniów będzie z powrotem złożyć je w całość, kierując się obrazkiem i podpisem. Jestem okrutna, wzory nie pasują, więc nie będzie to takie proste :)


Jeśli dzieci z sukcesem złożą pisanki i nie będą miały ich jeszcze dość, możemy zniweczyć ich wysiłki i ponownie odwracając i mieszając karteczki przekształcić zabawę w memory :)

Flashcardy możecie ściągnąć stąd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz