wtorek, 29 marca 2016

Łamanie uczniów kołem

Zanim przejdę do meritum, ogłoszenie! FirstIdeaKit jest już na facebooku :) Jeśli podobają Ci sie pomysły prezentowane na blogu, zachecam do polubienia fanpage'a. Będzie mi bardzo miło.

W święta wielkanoce przyszedł mi do głowy pomysł na torturę dla moich uczniów. Torturę doskonałą - gramatyczną. Powoli zbliża sie koniec kursu, a ja chcę go zakończyć wiedząc, że uczniowie rzeczywiście opanowali tegoroczny materiał. Najbardziej blado wypada gramatyka. Dlatego chcę poświęcić trochę czasu na powtórkę... czasów. Pomogą mi w tym przygotowane przeze mnie koła. 



Na kole umieściłam wszystkie czasy, któe pojawiły sie w tym roku oraz w poprzenich latach nauki. Koło drukujemy, wycinamy i laminujemy, a w środek wbijamy na pinezce wskazówkę (wskazówki znajdziecie na końcu wpisu). Całość wygląda jak zegar, który robiło się w podstawówce. Uczeń kręci wskazówką (jest ona na tyle luźna, ze umożliwia losowanie). W czasie który wypadnie delikwent musi utworzyć zdanie. Jakie? Żeby to ustalić potrzebujemy kolejnego koła.
Na koniec losujemy jeszcze osobę:


... i czasownik. To już bez koła. Ja przygotowałam listę podstawowych, umieszczę je w woreczku i dzieci będą losować.  Tutaj moja tabela:

be
go
look
cook
have
wash
help
walk
take
sleep
cut
meet
learn
talk
call
cry
swim
drink
ask
wear
dance
play
jump
watch
eat
enjoy
run
listen


A tutaj obiecane wskazówki:


To już wszystko na dzisiaj. Mam nadzieję, że pomysł Wam sie przyda, a łamanie kołem (kołami!) nie bedzie dla moich uczniów zbyt dotkliwe :)

Podobał Ci sie wpis? Zachęcam do pulubienia strony na facebooku!
 https://www.facebook.com/firstideakit/



4 komentarze: