niedziela, 13 marca 2016

Information gap task - miejsca w mieście

Cześć!

Dzisiaj prezentuję ćwiczenie lubiane przez moich uczniów, które towarzyszyło nam przez cały Unit "In a Town". Jest to proste information gap task, ale doskonale pozwala wyćwiczyć pytanie Is there...?, a także nazwy budynków i prepositions of place. Do tego pytania wynikają z realnej potrzeby, więc mamy w klasie namiastkę prawdziwej komunikacji :)


Jak przebiegało ćwiczenie? Potrzebny był ochotnik, który losował mapkę. W jego wersji wszystkie budynki były opisane. Kilka przykładowych mapek znajdziecie poniżej.





"Szkielet" mapy, czyli w moim przypadku restaurant, post office i supermarket zawsze pozostaje taki sam. To będą nasze punkty odniesienia przy podawaniu położenia. Flashcardy z obrazkami pozostałych budynków rozkładam na podłodze (są podklejone glutkiem).

No dobrze, no to mamy pod tablicą 2 uczniów. Jeden wie wszystko, drugi nie wie nic. Teraz musi nastąpić transfer tych informacji. Najpierw niewiedzący musi się dowiedzieć, czy dany budynek w ogóle jest na mapie. W tym celu pyta:

Is there a park?
Is there a swimming pool?
Is there a cinema?


Jeśli zapyta o budynek, który jest na mapce, drugi uczeń odpowiada Yes (w idealistycznej wersji Yes, there is. :))


Skoro już wiemy, że np. cinema jest na mapie, kolejnym pytaniem powinno być Where?, na które powinniśmy usłyszeć odpowiedź np. It's next to the restaurant. Odpowiedź oczywiście jest uzależniona od tego gdzie dany budynek znajduje się na wylosowanej mapce. Kiedy wszystko już wiadomo, uczeń który pytał podnosi odpowiedni flashcard i przykleja go w danym miejscu na tablicy (u nas interaktywna, więc mapa miasta była wyświetlona). Zabawa trwa dopóki nie uzupełnimy całości.

Dla podsumowania, przykładowy dialog:


U1: Is there a cinema?

U2: No.
U1: Is there a car park?
U2: Yes.
U1: Where?
U2: It's next to the post office.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz