piątek, 20 listopada 2015

Fiszkowa gra karciana

Gra o której będzie mowa w dzisiejszym wpisie służy przećwiczeniu pytań Have you got a...? i Have you got any...? oraz krótkich odpowiedzi Yes, I have i No, I haven't.

Do zabawy użyłam fiszek, o których pisałam w tym poście. Najbardziej do tego celu nadał się zestaw  Dla Malucha i zestaw Dla Starszaka. Wymyśliłam 7 kategorii (tylu mam w grupie uczniów): owoce, ubrania, zwierzęta, miejsca, osoby, przedmioty i pory roku. Po namyśle zmieniłam pory roku na jedzenie, nie będące owocami :) Do każdej kategorii wybrałam 4 adekwatne fiszki. Jeśli chcemy żeby zabawa trwała dłużej lub krócej, możemy modyfikować tą liczbę.


Na lekcji każdemu uczniowi przyporządkowujemy kategorię. Na tablicy zapisujemy jakie słówka podlegają jakiej kategorii, więc wypisujemy np. animals: a horse, a dog, a cat, a butterfly i tak z każdą kategorią. Jeden będzie zbierał karty z ubraniami, inny z owocami itp.  Tasujemy karty i dajemy każdemu dziecku losowe 4.

Teraz zaczyna się gra. Uczeń, któremu trafiła się kategoria zwierzęta, musi zdobyć wszystkie 4 karty, które je przedstawiają. W tym celu będzie zadawał pytania np.

Have you got a dog?
Have you got a butterfly?

Może skierować pytanie do dowolnego ucznia w klasie. Jeśli trafi na osobę, która ma wspomnianą kartę - zapytany uczeń musi mu ją dać. Na pytania dzieci odpowiadają słowami

Yes, I have.
No, I haven't.

Gra trwa do momentu aż pierwszy uczeń zbierze komplet fiszek lub tak długo aż wszyscy będą mieli swoje zestawy.

Mam nadzieję, że dzisiejszy pomysł Wam się przyda.

Pozdrawiam :)

3 komentarze:

  1. Fajne :) Opcji wykorzystania jest wiele i nawet można karty potraktować jako swego rodzaju Story Cubes. A do tego łatwo można takie karty zrobić samemu i trzymać się tematyki, która dzieciaki pasjonuje. Kolorowe kucyki, bajki Disneya (np. Gwiezdne Wojny czy Piraci), coś o zombie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, jak dzieci szczęśliwie przyswoją Have you got...?, a zabawa się "przyjmie" to będzie można ją wykorzystywac do utrwalania nowych słówek :)

      Usuń