piątek, 22 września 2017

Pac-man f(or)ever


Dzisiaj z nostalgią powracamy do czasów, kiedy prosta gra w Pac-mana lub Sapera potrafiła nas pochłonąć na długie godziny. O Saperze już było (tutaj), teraz pora na Pac-mana :)

Żeby zagrać, będziemy potrzebowali wydrukowanej podobizny Pac-mana, duszka i taśmy lub gumy samoprzylepnej. O ostatnie będziecie musieli zadbać sami, Pac-mana i duszka znajdziecie tutaj.

W klasowej wersji Pac-mana nasz bohater nie pożera złotych monet - skupiamy się na ucieczce przed duszkiem. Przyczepiany na tablicy Pac-mana, rysujemy przed nim kilka kropek, w pewnej odległości za nim umieszczamy duszka, a pomiędzy nimi także rysujemy kropki. Gra idealnie sprawdzi się na koniec lekcji - kolejno zadajemy uczniom pytania na temat poruszanych ostatnio zagadnień. Jeśli uczeń odpowie dobrze, przesuwamy Pac-mana na kolejną kropkę, a duszek zostaje w miejscu. Jeśli uczeń odpowie źle - duszek zbliża się by nas uśmiercić.

W zależności od poziomu opanowania materiału przez uczniów możemy dostosowywać poziom trudności, zmieniając liczbę kropek.

6 komentarzy:

  1. Uwielbiałam w to grać w dzieciństwie, dlatego na pewno wypróbuję na zajęciach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście pomyślałam żeby zamiast taśmy zastosować magnesy... Taki mały tuning. A pomysł świetny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wiem, czym będziemy zajmować się wieczorami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsza gra w jaką grałam w młodości, stare dobre czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham twoje pomysły! :) Bardzo kreatywne i przydatne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja gra z dzieciństwa :) Warto wypróbować to na zajęciach.

    OdpowiedzUsuń