środa, 5 lipca 2017

Kalejdoskop: zwierzęta

Przedstawiam Wam dzisiaj zabawę skierowaną przede wszystkim do młodszych uczniów. Polega ona na wiernym odwzorowaniu kształtu zaprezentowanego przez nauczyciela lub innego ucznia. Nauczyciel układa z obrazków dowolny kształt, oczywiście należy pamiętać żeby na początku nie był ona zbyt skomplikowany: myślę, że 3-4 obrazki w zupełności wystarczą. Przy pierwszych próbach możemy sobie też darować element czasowy, bo dobranie słowa do odpowiedniego obrazka będzie wystarczająco trudne.

Kiedy uczniowie już oswoją się z grą i poznają słownictwo całkiem dobrze, możemy wprowadzić dodatkowe utrudnienie. Wzrór może być pokazany uczniowi tylko przez krótką chwilę, na przykład 5 sekund, a on będzie musiał odwzorować go z pamięci.

Jeśli zbywa nam tuszu (:)) Możemy zaangażować całą klasę jednocześnie - wtedy musimy wydrukować tyle zestawów ze słowami ile mamy uczniów. Jeśli lubią rywalizację, możemy sprawdzić kto ma najlepszą pamięć nagradzając ich 1 punktem za każdy poprawnie ułożony zestaw.

Jeśli chcemy wykorzystać grę ze starszymi uczniami, również jest taka możliwość. Wtedy nie skupiamy się już na zwierzątkach, ale robimy z tego ćwiczenie speakingu typu information gap task. Jeden z uczniów układa wzór i musi wytłumaczyć (werbalnie!) partnerowi jak go odtworzyć. Oczywiście gra najlepiej wpasuje się w tematy dotyczące określania położenia (next to, on the right, on the left etc.)




1 komentarz: