wtorek, 14 czerwca 2016

Readersy z MM Publications - recenzja




Wciąż jeszcze jestem w Polsce, ale przygotowania do wyjazdu na hiszpańską praktykę idą pełną parą. To znaczy na tyle, na ile to możliwe bo wciąż więcej nie wiem niz wiem :)

Jak wspominałam, także moja wiedza na temat obowiązków jest mocno ograniczona. Nie wiem czy będziemy korzystać z podręczników, ile będzie lekcji w tygodniu, ani w jakom wieku i składzie będą grupy. Jednak ja - osoba która musi zawsze być na wszystko przygotowana (niech żyje spontanicznosć :)) - nawet w takiej sytuacji próbuję zbudować sobie bazę pomocy dydaktycznych. 


Jedną z prób odzyskania kontroli i przekonania samej siebie, że sie przyda i że uniwersalne, zamówiłam 2 readersy z wydawnictwa MM Publications. Padło na The Wishing Fish (poziom 4) i The Emperor's Nightingale (poziom 3). Mimo, że to tylko jeden poziom różnicy, po otwarciu książek od razu widać, że jest to różnica znaczna. Nie wiem czy to reguła i czy ma zastosowanie we wszystkich pozycjach, ale w moich książeczkach inaczej została rozwiązane kwestia dialogów. W łatwiejszej są to dymki, z krótkimi wypowiedziami bohaterów, natomiast w trudniejszej cały tekst został umieszczony u dołu strony. W bajce o rybie jest go oczywiście więcej.



Zarówno w jednej jak i w drugiej książce, co kilka stron następuje sekcja ćwiczeń, w której można przećwiczyć zastosowane wcześniej słownictwo. Na uwage (i pochwałę!) zasługuje też płyta dodawana do bajek. Dzieki niej będziemy mogli wyświetlić bajkę na tablicy interaktywnej, a także odsłuchać tekstu (w wersji brytyjskiej i amerykańskiej!). Na końcu mamy też adekwatną piosenkę. O słowiku skradła moje serce :D

Książki idealnie nadadzą się także jako scenariusz do przedstawienia. Moim zdaniem aż się proszą o wystawienie an scenie, mam nadzieję, że będę miała okazję takie przedstawienie zaaranżować :) Co by było jeszcze łatwiej, można kupić dodatek dla nauczyciela, który szczegółowo mówi nam jak taką pantomimę zorganizować.

Za każdą książkę zapłąciłam niecałe 15 złotych, co - zwłaszcza ze względu na dodane płyty - jest ceną niską. Mamy do wyboru naprawdę przeróżne opowieści i, szczerze mówiąc, najchętniej wykupiłabym wszystkie!


Nie chcesz przegapić wpisów? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz