piątek, 19 lutego 2016

Ucz się słówek z tych krzyżówek - recenzja

Cześć!

Od początku roku borykałam się z problemem early finishers. Różnice w tempie pracy były szczególnie widoczne (i dokuczliwe, pewnie też dla dzieci) przy pisaniu sprawdzianów. Nie mogąc zacząć kolejnej lekcji póki wszyscy nie skończą, nie za bardzo miałam pomysł jak po cichu zorganizować czas pozostałej części grupy. Zbawienna okazała się książeczka o której dzisiaj napiszę.



Książeczka? Nie inaczej. Ucz się słówek z tych krzyżówek autorstwa Magdaleny Bonk ma jedynie 32 strony, ale zapewniam Was, że każda z nich została do maksimum wykorzystana. Jak sama nazwa wskazuje, na kartach książki znajdziemy krzyżówki - dokładnie 24, a każda poświęcona jest innemu zagadnieniu. Mamy zatem krzyżówkę o owocach i warzywach, krzyżówkę na Halloween, krzyżówkę z środkami transportu, dniami tygodnia... Tematyka krzyżówek jest bardzo dobrze dopasowana do standardowej tematyki podręczników szkolnych, podobnie jak potrzebne słówka - nie musimy się martwić o rozbieżności. W moim przypadku na każdą krzyżówkę przypada około 2-3 nowe słówka, które wykraczają poza materiał z podręcznika, co jest świetną okazją żeby poszerzyć słownictwo i nie przytłoczyć dzieci.

Szata graficzna książki jest minimalistyczna, ale bardzo przyjemna, Obrazki są proste i estetyczne - nie ma wątpliwości co przedstawiają. Dzięki temu, że książka jest cienka, wygodnie się ją kseruje lub skanuje (tą opcję polecam, czarno-białe kserówki na pewno mają mniej uroku). Ucz się słówek... jest dedykowane dla dzieci w wieku od 7 do 9 lat i myślę, ze rzeczywiście najlepiej sprawdzi się w tym przedziale wiekowym.



Jak z niej korzystam? Cóż, nie tylko tak jak zamierzałam. Moje plany zweryfikował...niespodziewany zapał moich uczniów. Na prawdę, nie sądziłam, ze krzyżówki tak bardzo im się spodobają. Zazwyczaj rozwiązujemy je w ramach powtórzenia przed sprawdzianem. Oczywiście zdarza mi się także zająć nimi early finishers, ale muszę mieć przygotowaną odpowiednią ilość kopii dla wszystkich uczniów, bo nawet ci powolniejsi chcą dostać krzyżówkę, żeby rozwiązać ją w domu :)

Książka idealna? To jeszcze nie koniec! W popularnych księgarniach Internetowych możemy ja dostać za mniej niż 6 złotych :)

Myślicie, ze sprawdziłaby się u Was?




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz