Ćwiczenia oparte na drylach są niewątpliwie bardzo pomocne kiedy wprowadzamy nowe zagadnienie gramatyczne. Niestety, uczniowie często automatycznie i bezrefleksyjnie powtarzają oczekiwane frazy. Żeby osiągnąć większą skuteczność warto popracować nad zaangażowaniem uczniów, które można łatwo zdobyć wprowadzając element zabawy :)
Ta, którą dzisiaj opiszę jest, podobnie jak większość u mnie, na tyle prosta, że nie potrzebujemy żadnych przygotowań. Możemy ją również dowolnie modyfikować - nada się do powtarzania większości zagadnień gramatycznych. U mnie będzie to yet, since i just w czasie Present Perfect.
Czego potrzebujemy do zabawy?
- plastikowe kubeczki (trudniejsza wersja)/wiaderka/pudełka/
- piłeczka
Na tablicy napisałam dużymi literami yet, already i just.
Na podłodze, pod każdym z wyrazów ustawiłam plastikowy kubeczek. W odległości około 1,5 metra narysowałam kredą linię. Jeśli używamy czegoś większego od kubków, linia powinna być dalej.
Uczniowie po kolei podchodzą po narysowanej linii i próbują trafić piłeczka do kubka. Mogą celować do dowolnego. Jeśli komuś udało się trafić do kubka pod already - musi ułożyć z nim zdanie (z already, nie z kubkiem :)). Możemy podać uczniowi gotową frazę, np. "wash the dishes" oraz osobę, możemy zostawić to jego inwencji albo wzbogacić zabawę o losowanie (w tym wypadku musimy przygotować karteczki z angielskimi osobami i czynnościami).
Jeśli uczniowi nie uda się trafić do kubka, musi ułożyć 3 zdania - jedno z yet, jedno z already i jedno z just.
Standardową odmiana zabawy będzie pisanie na tablicy +, - i ? (symboli zdania oznajmującego, przeczącego i pytającego). W ten sposób będziemy mogli przećwiczyć budowę zdań w dowolnym czasie.
Skorzystacie w pomysłu? :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz