piątek, 24 lutego 2017

Generator Porównań

Jeżeli podobnie jak ja wykonujecie Syzyfową pracę próbując w ciekawy sposób nauczyć porównywania - zapraszam po Generator Porównań :)


Po raz kolejny jest to plansza z wieloma przedmiotami. Do gry potrzebujemy kostki. W łatwiejszej wersji, w której będziemy ćwiczyć wyłącznie porównywanie przy pomocy than, nie potrzebujemy nic więcej. Uczeń stoi na STARCIE. Rzuca kostką dwukrotnie. Pierwszy rzut oznacza o ile oczek ma przemieścić się w pionie, a drugi - o ile w poziomie. Jeśli dobrnie do krańca planszy, odbija się i idzie w przeciwnym kierunku. Zadaniem ucznia jest porównać rzecz, na której stał po pierwszym rzucie, z rzeczą, na której wylądował po drugim. Przykładowo jeśli stojac na STARCIE wyrzuci 4 i 2, będzie musiał porównać...świeczkę z koniem?! Może powiedzieć np. "A candle i smaller than a horse." Ogranicza nas tylko wyobraźnia. Następny ruch wykonuje z miejsca na którym się zatrzymał, czyli w tym przypadku z konia. 

W trudniejszej wersji, w której dorzucamy inne metody porównywania (as...as, too, enough), przyda nam się dodatkowa kostka:

W tym przypadku, zanim rzucimy normalną kostka rzucamy tą powyżej, żeby dowiedzieć się przy użyciu której możliwości mamy dokonać porównania. Jeśli zdarzy się, że wypadł nam stopień najwyższy to rzucamy kostką tylko raz i...musimy wymyślić naj-jakie jest to co nam wypadło. Może być trudno!

Zachęcam do wypróbowania gry i dzielenia się wrażeniami w komentarzach :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz