wtorek, 13 września 2016

Jesienna karta pracy (there are/there aren't)

Co ma jesień, czego nie ma lato? Jako umiarkowana entuzjastka tej pory roku na myśl przychodzą mi raczej negatywne skojarzenia :) Bez względu na to czy daną porę roku lubimy czy nie, taka zmiana może być przydatna jeśli akurat uczymy there is/ there are. Ja w mojej karcie skupiłam się wyłącznie na there are i there aren't, jednak dzieci mogą na obrazkach dorysować własne skojarzenia i utworzyć kilka dodatkowych zdań. W idealnym scenariuszu :D Bez przedłużania, oto co stworzyłam.


Jako grupę docelową wyobrażam sobie uczniów z 3-4 klasy podstawówki, ale i w starszych jesienny temat nada się do powtórzenia. Dodatkowo wprowadzamy podstawowe słownictwo związane z jesienią. Podręczniki zwykle proponują przy tym temacie opis klasy i własnego pokoju, co szybka może się przejeść. Sezonowe nawiązania zwykle dobrze się przyjmują i wprowadzają powiew świeżości - nawet jeśli w tym przypadku miałby to być powiew jesieni :)

Odpowiedzi:

1. There are flowers in summer.                                  1. There aren't any flowers in autumn.
2. There aren't any pumpkins in summer.                    2. There are pumpkins in autumn.
3. There aren't any mushrooms in summer.                 3. There are mushrooms in autumn.
4. There aren't any apples in summer.                         4. There are apples in autumn.
5. There are leaves on the trees in summer.                5. There aren't any leaves on the trees in autumn.


Zapraszam do polubienia FirstIdeaKit na Facebooku!

8 komentarzy:

  1. Ale fajne! Rzeczywiście opis klasy/pokoju już mnie i moim uczniom się przejadł :) Pozdrawiam! Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mnie też już wychodzi bokiem mówienia na którym obrazku jest krzesło, a na którym nie :)

      Usuń
  2. Super pomysł. Widzę, że jesień zaczyna już powoli wchodzić na blogi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie od razu rozdzielanie na pory roku i nauka słówek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy mogę prosić o odpowiedzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!! Przyznam szczerze, że spodziewałam się zdziwienia, że o to poprosiłam.

      Usuń