poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Snake

Konkrety są fajne. Super, kiedy znajdujemy dokładnie to, czego potrzebowaliśmy. Niestety, nawet przy ogromie materiałów jakie proponuje nam dzisiaj Internet, częściej zdarza się sytuacja, że mamy prawie to czego chcieliśmy. Między innymi dlatego zabrałam się za tworzenie własnych materiałów :) W przypadku dzisiejszej gry na szczęście nam to nie grozi bo...każdy może zrobić z nią to, co będzie chciał!


Na powyższym zdjęciu, widzimy już długie, w pełni uformowane węże :) Wkleiłam je, ponieważ na początek gry nasza plansza wygląda mniej spektakularnie (do pobrania tu). Jest tu zasadniczo tylko kratka i miejsca startowe dla naszych węży. Tylko dwa miejsca, ponieważ gra jest przeznaczona dla dwóch osób lub drużyn. Osoby te naprzemiennie rzucają kostką i mogą zamalować tyle kratek ile wyrzucą oczek. Celem gry jest "dotknięcie" przeciwległego końca planszy. Własnym ciałem (a raczej ciałem naszego węża :)) możemy odciąć drogę przeciwnikowi, ale może nas to kosztować za dużo czasu... Może lepiej pruć prosto naprzód? Każdy musi podjąć sam tą trudną decyzję :)

Od nas jedynie zależy co będzie uprawniało uczniów do rzutu kostką. Może to być prawidłowo wykonany przykład zadania lub przetłumaczone słowo. Możemy też kompletnie wyeliminować kostkę i ruszać się na przykład o tyle pól ile wyrazów na A (B, C albo Z) uda nam się wymyślić w ciągu minuty, ile kwiatów po angielsku potrafimy wymienić. Same na pewno najlepiej wiecie, co czego Wąż Wam się przyda.

....no właśnie, do czego? Napiszcie koniecznie w komentarzach, będzie mi bardzo miło poczytać jaki Wy macie pomysł na Snake'a :) A przy okazji: wiecie, że to już setny post na blogu FirstIdeaKit? To właśnie Wasz feedback pozwolił mi zachować motywację w momentach, kiedy z pisaniem było mi nie po drodze, za co z całego serca dziekuję !

2 komentarze: