piątek, 3 marca 2017

Powrót do...przeszłości

W dzisiejszym wpisie dzielę się z Wami grą, która - mam nadzieję - będzie przydatna podczas omawiania czasu Past Simple. Gra nada się na korepetycje, ponieważ jest przeznaczona tylko dla 2 graczy. Żeby zagrać, uczniowie muszą znać już budowę wszystkich rodzajów zdań (twierdzących, pytających i przeczących), a także przynajmniej liznąć czasowniki nieregularne (dawne wpisy na temat czasowników nieregularnych znajdziecie tu i tu).

Gra wygląda następująco:



Na początek decydujemy, kto jest Playerem 1, a kto 2. Oba zestawy zdań są w czasie teraźniejszym, a biedne zdania chcą powrócić do przeszłości. W tym celu gracze poruszają się po mapie, rzucając kostką. Przykładowo, jeśli staniemy na polu "irregular verb", możemy przemienić 1 nieregularny czasownik z naszego zestawu tak, by był w czasie przeszłym. Więc jeśli jestem graczem 1, mogę sobie na przykład zmienić I have a dog. na I had a dog. I jedno zdanie gotowe. Wygrywa osoba, która pierwsza ukończy transformację wszystkich zdań na czas przeszły. Jeśli na przykład 2 razy stanę na "did", a już przekształciłam pytanie to trudno, mam pecha - przepada mi kolejka. 


Wypróbujecie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz